Soffie Desszertpercek

'15 perces' Epres Sajttorta sütés nélkül

2017. június 22. - soffiedesszertpercek

Kolleganőm születésnapjára készültünk... Tudtam, hogy ha valamilyen sajtkrémmel készült tortát készítünk, akkor nem nyúlunk mellé. :) Én eddig a sült sajttorták híve voltam, szerintem az az 'igazi', de gondoltam esélyt adok egy sütés nélkülinek és az ösztöneimnek. Szó szerint! :) Ugyanis nem egy recepttel nyúltam már mellé korábban netről, így eldöntöttem, hogy a saját érzékeimre hagyatkozva fogom összeállítani a tortát! És milyen jól tettem! :) Nem túl édes, de mégis fantasztikus.

15sajttorta_8.jpg

A sajttortákat alapvetően nehéz elrontani, főleg, ha jó minőségű sajtkrémet vásárolunk. Persze megszaladhat a fantáziák és a pénztárcánk is, ha csak abból állítjuk össze. Így okosan párosítva a krémsajtot más 'zsíros' alapnyagokkal, nagyon finom, krémes sajttortát készíthetünk ugyan olyan sikerrel. :)

Ebben az esetben a Philadelphia sajthoz nyúltam, mert annak intenzívebb az íze önmagában is, mint a sima Mascarpone-nak. Úgy gondoltam, így sütés nélkül, kevés ízesétessel, így lesz a tökéletes. De persze ezt egyén válogatja. :)

15 perces-e tényleg? Nem hazudtam, a tényleges teendő ezzel a tortával pillanatok alatt megvan, ha mindent előkészítünk. Aztán már csak a hűtőnkre van bízva a dolog...  Nah lássuk a titkot. ;)

Nehézség: ***

Idő: 15 perc + hűtés

15sajttorta_1.jpg

Hozzávalók

16 cm átmérőjű kapcsos tortaforma (kb. 8 szelet) TIPP: kb. 26-27 cm-es tortához dupla mennyiség elégséges

  • 250 g natúr Philadelphia Sajt
  • 200 ml állati habtejszín
  • 80 g tejföl
  • 160 g natúr Győri Zabkeksz
  • 80 g vaj
  • 80 g porcukor
  • 1 csomag zselatin lap (6 db-os)
  • 250 g eper (friss vagy fagyasztott)

Elkészítés

1. A győrikekszet daráljuk le vagy sodrófával morzsoljuk apróra, és keverjük bele az olvasztott vajat. Ezután nyomkodjuk a tortaformánk aljára egyenletesen (kézzel vagy sodrófa végével, spatulával, ahogy kényelmes). 

15sajttorta_2.jpg

15sajttorta_3.jpg

15sajttorta_4.jpg

TIPP: Ha van friss eprünk, vékony szeletekkel díszíthetjük a torta oldalát is előre a formába pakolva. 

15sajttorta_5.jpg

2. A krémhez verjük fel a tejszínt habbá (ne túl keményre, mert az állati tejszín kicsapódik könnyen és nem tudjuk majd megmenteni, viszont még finomabb lesz, mintha növényi tejszínt használnák), majd keverjük össze a sajtkrémmel, tejföllel és porcukorral.

3. Az epret turmixoljuk le és öntsük a masszába. (Ha több színűre szeretnénk, akkor a krém felébe tegyük csak, és rétegezzük vagy márványosan keverjük össze.) Ha az eper kevésbé édes, ízlés szerint adhatunk még hozzá porcukrot a krémhez. (Egyszer fagyasztott eperrel készítettem, akkor elég édes lett. Másodjára friss eperrel, de az még nem volt az igazán édes fajta, így az epres részhez adtam még 20 g porcukrot.) Dekoráláshoz 2 evőkanálnyi turmixolt epret félretehetünk.

TIPP: Ha rétegezni szeretnénk, ahogy én készítettem, érdemes a két réteg között fagyasztóba tenni kis időre a tortát, hogy amikor a második réteg kerül fel ne keveredjenek össze a színek, szintek.

FONTOS: Ha friss epret használunk turmixolhatjuk azonnal. Azonban ha fagyasztott az eper érdemes hagyni kiolvadni, hogy a felesleges vizet leönthessük róla előtte.

4. A zselatint készítsük el a leírása alapján (többnyire 1 csomagot 4 ebőkanál vízben kell felmelegíteni puhára áztatás után) és tegyük a krémbe, majd az egészet a kekszes alapra. (Ha kettészedtük a krémet, természetesen tegyük a zselatin mindkét krémbe.) Ne ijedjünk meg! Az egész joghurt sűrűségű, híg állagú, de ez meg fog szilárdulni! 

5. Ízlés szerint díszíthetjük maradék eperszósszal vagy friss eperrel. Én márványosan csíkoztam a tetejét maradék eperturmixszal.

15sajttorta_6.jpg

6. Tegyük egy éjszakára a hűtőbe, amíg megdermed és már ehetjük is. :)

15sajttorta_7.jpg

15sajttorta_10.jpg

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://soffiedesszertpercek.blog.hu/api/trackback/id/tr9512614725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása