Soffie Desszertpercek

Oreos cupcake

2016. augusztus 05. - soffiedesszertpercek

Ettem és készítettem is már többfélét, de ez most más. Nekem nagyon bejött! ;) Gyors, finom, különleges, és ha még nem unod az Oreo témát, akkor próbáld ki ezt is. ;)

dsc_2052.jpg

Őszinte leszek...

...nem szeretem a mai hájpokat. Lássuk a sütiket. Ilyen volt a maracaron és az Oreo is. Nem mintha nem lennének finomak, csak egyszerűen nem tudok azzal azonosulni, hogy hirtelen valaki a semmiből felkapja őket, megjelennek az eddig nem létezett nagy rajongók (persze csak arra az egy finomságra vonatkozóan), hirtelen marketingek millió épülnek rájuk, miközben ezer más, akár annál is még finomabb édességet rejt a világ. De értem én, jól csinálta, aki csinálta, és hát kell a trend, a húzóerő az embereknek. :) Szóval én sose az elsők között toporgok, sőt egy idő után már azért se érdekelnek annyira azok a nem is annyira újdonságok. :D De hát, be kell ismernem, a piac diktál, és na fene, én is bepuszilok belőlük néha. :D Szóval arra jutottam, hogy engedem magam berántani most, és követve az igényeket, vonzó erőket, elkészítem az én Oreos muffinomat. :) Végül is nem maradhatok le. :D

Egész nagy darabokban törtem a muffinba is a kekszből, azonban a tésztától, és a sütéstől nagyon megpuhult, így a végén olyan érzés falatozás közben, mintha Oreo ízű, étcsokis krém darabok lennének a tésztában. ;) Nem mellesleg, az Oreo keksz fehér tölteléke is jól mutat a sötét muffinban. ;)

oreo_cupcake.jpg

Nehézség: ***

Idő: kb. 30 perc + sütés/hűlés

oreo_cupcake2.jpg

Hozzávalók

12 darabos muffin sütő forma & muffin papírok/kapszlik

Tésztához:

  • 15 dkg vaj/margarin
  • 15 dkg porcukor
  • 3 db tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 12 dkg liszt
  • 3-4 evőkanál kakaó
  • 1 nagy doboz Oreo (4 kisebb csomag, 176 g)

Krémhez:

  • 1 csomag Dr. Oetker Tejszín ízű pudingpor
  • 500 ml tej
  • 3-5 evőkanál cukor
  • 150 g porcukor
  • 250 g vaj

oreo_cupcake3.jpg

Elkészítés

  1. Melegítsük elő a sütőnket 160 °C-ra.
  2. A szobahőmérsékletű, puha vajat habosítsuk ki a porcukorral, majd egyesével adjuk hozzá a tojásokat is.
  3. Keverjük hozzá a sütőporral és a kakóporral elkevert lisztet.
  4. Végül 2 kisebb csomag Oreo kekszet durván tördeljünk bele kézzel a tésztába.
  5. Végül adagoljuk a muffinpapírral kibélelt muffin formákba egyenlően a tésztát, majd süssük készre őket kb. 15-20 perc alatt. (Tűpróba, minden sütő eltérő, ezt nem győzöm ismételni, de biztos, ami biztos felhívom rá a figyelmeteket most is, hogy mindig ellenőrizzük, tényleg megsült-e.)
  6. Időközben a pudingport készítsük elő a leírás alapján. Ha kihűlt (ez nagyon fontos, különben elfolyik a krémünk), habosítsuk ki a puha vajunkat a porcukorral, és keverjük el a robotképpel a pudingot is, végül a kettőt együtt. A maradék Oreo kekszet (párat eltehetünk díszítésnek a cupcake tetejére) daráljuk össze egy robotgépben (vagy ha erre nincsen mód, akkor sodrófával jó alaposan morzsoljuk el egy zacskóban), és keverjük a krémhez.
  7. Végezetül, ha a készre sült muffinok is kihűltek, ízlés szerint, habzsák segítségével díszítsük a cupcake-eket. Ehetjük is! ;)

oreo_cupcake5.jpg
oreo_cupcake7.jpg

 Képeket készítte: @fondorkafoto

A bejegyzés trackback címe:

https://soffiedesszertpercek.blog.hu/api/trackback/id/tr398945280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása