Soffie Desszertpercek

Almás-mákos álom

2016. április 27. - soffiedesszertpercek

Szeretitek a beiglit... vagy a flódnit... vagy csak az almás pitét? Akkor ezt imádni fogjátok! :) Lehet kissé elfogult vagyok, azonban a nagy csokiimádatom ellenére ez lett most a legújabb kedvencem. :) Édes, sokszínű, könnyű finomság.

Gondolom sokan ismeritek a Szabolcsi almás máktortát, ami 2012-ben lett az ország tortája. Ez igazán hasonlít ahhoz, azonban elkészítésében jó pár dologban eltér. Ezáltal gyorsabb, egyszerűbb és teljesen lisztmentes. A cukrot is egyszerűen helyettesíthetjük egészségesebb testvérével, ha igazán tudatosak szeretnénk lenni. :)

almas-makos13.jpg

Nehézség: ***

Idő: kb. 45 perc + sütés, hűlés

almas-makos2.jpg

Hozzávalók

kb. 18 cm-es tortaforma

Tésztához:

  • 9 db tojás fehérje
  • 200 g mák
  • 180 g porcukor
  • fél citrom leve

Almatöltelékhez:

  • kb. 1-1,5 kg alma
  • 280 g cukor
  • fahéj
  • 1 db citrom

Vaníliás krémhez:

  • 1 cs. vaníliás puding
  • 500 ml tejszín
  • 3-5 evőkanál cukor

almas-makos4.jpg

Elkészítés

  1. Melegítsük elő a sütőnket kb. 160 °C-ra, és készítsük elő a tepsinket, 3 db sütőpapírral. A sütőpapírokra rajzoljuk körbe a tortaformánkat. (Nekem 2 karika fért el egy tepsibe/sütőpapírra.)
  2. Közben verjük a fehérjét kemény habbá a cukorral. A mákhoz adjuk hozzá a citrom levét, majd a felvert hab negyedét. Miután egynemű, forgassuk bele a maradék habot, ügyelve, hogy minél kevésbé essen össze.
  3. Ezután osszuk hatfelé a habos tésztát, és kenjük ki az előre kirajzolt sütőpapírokat. Természetesen a sütőpapírok másik oldalára helyezzük a krémet, ne a tollas felére. Az se gond, ha a vonalból kimegyünk, hiszen a végén a forma egységesítése céljából újra kiszúrjuk a tésztalapokat.
  4. Süssük meg a tésztalapokat kb. 10-15 perc alatt. Halványan barnulni kezd majd a tészta teteje. Ha elkészültek, sütőpapíron hagyjuk őket teljesen kihűlni. Semmiképpen se tegyük őket egymásra, mert kissé ragadós a hab-cukor kombináció miatt.
  5. Időközben pucoljuk meg az almákat és reszeljük le. Ezután adjuk hozzá a cukrot és ízlés szerint a fahéjat, majd pároljuk tűzön puhára (amíg a leve nagy része el nem párolog).
  6. Készítsük el a pudingot a leírás szerint. Én mindenképpen szerettem volna krémesebb állagot, így tej helyett tejszínnel készítettem, ami sokat dob az ízén. Mi több, én előtte a pudingport a tejszínnel kemény habbá vertem, és utána főztem pudinggá. Ugyebár a hőtől újra összeesett, mégis könnyedebb állagú puding lett a végére. De ez a lépés elhagyható. :) TIPP: Én prémium vanília pudingport használtam, azaz, amiben tényleg van vanília. Természetesen a hagyományos is megfelel, vagy mi is adhatunk hozzá egy vanília rúd kikapart belsejét, hogy igazán vaníliás legyen.
  7. Végül szúrjuk ki a tésztalapjainkat, és a torta karikába helyezve rétegezzük: tészta + alma + tészta + vaníliás krém + tészta + alma + tészta + vaníliás krém + tészta + alma + tészta.
  8. Várjuk meg míg teljesen kihűl a tortakarikában a torta és tegyük a hűtőbe pár órára, míg teljesen megszilárdul. Végezetül én könnyen porcukorral díszítettem, hiszen olyan istenien finom ez a torta magában is, hogy nem kíván maga mellé semmit. :)

almas-makos3.jpg

Bízom benne, hogy Ti is sikerrel jártok! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://soffiedesszertpercek.blog.hu/api/trackback/id/tr818660138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása