Soffie Desszertpercek

Mustáros-szezámmagos cheddar sajtos csavart

2016. június 17. - soffiedesszertpercek

Kedves sógórnőm már egy ideje rágja a fülemet, hogy kéne valami sós is, az olyan típusú embereknek, mint ő! :D Hát bevallom őszintén, én borzasztóan édes szájú vagyok (Vele ellentétben), és habár szeretem a sós finomságokat is, előbb veszem rá magam egy édes desszert elkészítésére. :D De végre eljött a pillanat, és nekiugrottam ennek is. :)

Meglepően finom, és különleges íze van ennek a sajtos csavartnak. A mustár elképesztően sokat dob rajta, nah és persze az illatán! ;) Az újítástól idegenkedők biztos csak pislognak, hogy ez meg mi a szösz. :D De hát, tényleg finom, szóval nosza neki, pillanatok alatt megvan! 
dsc_0008s.jpg

Most én is 'csaltam', ugyanis aleveles tészta készítés igazi izgalom nekem, de egy múltkori sajtos-sonkás csiga kapcsán már kiéltem egy darabig ezen vágyaimat, szóval maradtam a készen kapható leveles tésztánál kiindulási alapnak. :) Ezzel hosszú órákat spórolhatunk, és semmi kivetni való nincs benne (ellenben például a készen kapható piskótákkal...).

Nehézség: ***

Idő: kb. 20 perc + sütés

dsc_0004s.jpg

Hozzávalók

  • kb. 325 g leveles tészta (a bolti kb. 400 g-os is tökéletes lesz)
  • kb. 150 g cheddar sajt
  • 3-4 evőkanál mustár
  • szezámmag
  • 1 db tojás

dsc_0001s.jpg

Elkészítés

  1. Nyújsuk ki lisztes deszkán a leveles tésztát 5 mm vastagságú téglalapra (a bolti körülbelül pont megfelelő lesz kicsomagolás után). Ha nem sikerül teljesen szabályosra, vágjuk le a széleket.
  2. A tészta felét kenjük meg a mustárral, és szórjuk meg BŐVEN szezámmaggal. Ne féljünk tőle, egyik se lesz túl sok, sőt a szezámmagből, tényleg sok kell, hogy érezhető is legyen. :) A tészta másik felét pedig szórjuk meg a reszelt cheddar sajttal (hagyjunk egy keveset a szóráshoz, de azt lehet más sajtból is, én például a végén trappista sajttal szórtam meg). TIPP: természetesen használhatunk bármilyen más, általunk kedvelt sajtot, ízlés szerint. Nekem a cheddar már csak a színe miatt is tetszik ebben a rágcsálnivalóban. :)
  3. Ezután hajtsuk félbe a tésztát (egymásra a sajtos és mustáros oldalt). És nyújtsuk ki óvatosan az eredeti méretére (5 mm vastag, téglalap alakúra). Ezután vágjuk fel kb. 2,5 cm-es csíkokra.
  4. A tepsinket olajozzuk ki, vagy tegyünk bele sütőpapírt. A sütőnket pedig megeítsük elő 200 °C-ra. 
  5. Tetszőleges hosszúságú csíkokat (kb. 10-15 cm-es) fogjunk meg, és tekerjünk meg 3-4-szer, hogy a csavart formáját megkapja. :) Ezután, kisebb távolságokat hagyva, helyezzük őket a tepsibe. TIPP: ha vissza akarna pördülni a tészta, akkor egy kis olajjal vagy tojással odaragaszthatjuk a sütőpapírra a végeket.
  6. Végül kenjük le az 1 db felvert tojással az összeset, és szórjuk meg ízlés szerint egy kevés sajttal. Mehet is a sütőbe, és kb. 10-15 perc alatt süssük készre.

NYAMMM, olyan finom lesz! ;)

dsc_0012s.jpg

Recept forrása: Sütivarázs magazin, 3. szám (2013)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://soffiedesszertpercek.blog.hu/api/trackback/id/tr448815658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása